2011. március 23., szerda

Finomságok a kiskertből - a Paprikán

Volt egy időszak amikor Z+ tévét néztünk és nagyon örültünk az első magyar zene csatornának,persze nem múlta felül az MTV okozta örömet, amit a parabola segítségével néztünk, de szuper volt.
Teltek az évek és igaz most nincs zene csatornám, csak a Nóta tv, ami azért nem az én ízlésemet fedi le, tehát a zenés csatornákat felváltotta a Paprika TV. Most, hogy sokat vagyok itthon nem egyfolytában megy, sőt próbálok rá figyelni, hogy minél kevesebbet menjen, de azért van, hogy csak úgy szól a háttérben.
Így akadtam rá arra a műsorra is, amit mindenkinek szeretnék ajánlani. A címe, valahogy nem ragadott meg.
Sokkal, de sokkal jobb maga a műsor, mint a cím: Finomságok a kiskertből. Ez nem egy főzős műsor, minimális benne a főzés- két kaját vagy italt csinál az egész műsor alatt és azok is kb. 5 percet vesznek el a műsorból (pl: csalánsör).
Az összes többi műsoridőt a kertészkedés teszi ki és szuper ötletek bemutatása. Ez a lány, nekem annyira ismerős! Akár lakhatna a szomszéd faluban vagy városban is, de sokszor emlékeztet a fiatal Pretty Women- Julia Robertsre is smink nélkül.
Na, hogy mi is a műsor? Hát van egy lány Angliában, van egy kertje, ami 8*16 méter tehát nem nagy és itt akar az amerikai pasijának és magának megtermelni minden zöldséget egy évre. Lehetetlennek tűnik? Pedig megmutatja, hogy nem is annyira reménytelen a kísérlet.
Van még két csirkéje is Gertrud és Liza, akik amellett, hogy trendi kis csirkelakban éldegélnek még naponta tojásokkal is kedveskednek Alysnek.

A műsor nem kronologikusan halad, hanem témákba rendezik a tennivalókat, feladatokat. Pl: salátafélék és akkor mindent bemutatnak márciustól mit kell tenni egészen télig, hogy mindig legyen friss sali otthon.Ide tartozik az összes saláta, az uborka, a paradicsom is.
Az egyik ötletet meg is fogom valósítani a nyáron, miszerint ládákba sűrűn vet tépősalátát és azokat nem is tervezi hogy nagyra nőjenek, hanem arra neveli őket, hogy csak azokat leveleket használja mindig fel, amik elérik a tíz centis nagyságot.Így garantált folyamatos, friss és mindig zsenge saláta.
 
A kert egy viktoriánus kertre emlékeztet, nem a hagyományos ágyásokban termeszti a növényeket, mint ahogy én fogom, de a filmekben látszik, hogy remekül megy neki. Semmilyen vegyszert nem használ, csak a "csirke ajándékot" és komposztot. Virágok és zöldségek csodás egyvelege ez a kert, sok- sok finom vacsival és ebéddel.
Alys Fowler

Beillesztem a műsorújságot, hogy mikor tudod legközelebb megnézni: 
http://tv.animare.hu/tvmusor.aspx?id=b4012ffa0d89ad4f2cb259b6269e106d18
Ez egy olyan műsor, amit az egész család, persze ha kertészkedős nézhet együtt!
Jó szórakozást és kertészkedést! 

Több könyvét is találtam a neten, ha valaki olyan helyen él, ahol kapható akkor nézzen bele és meséljen, hogy milyen! 

7 megjegyzés:

  1. Szia Lili!

    Egyre jobban tetszik a blog, csak így tovább!

    Tamás

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tamás!Köszönöm a biztatást! Egyre jobban felszabadulok itt és persze jól esik, hogy írtok. L

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Szerintem is jó a blogod, nagyon tetszik a háttér és az említett műsort is nagyon szeretem:)
    Minden jót!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Málna! Köszönöm, hogy írtál! Örülök, ha tetszik az oldal és bízom benne, hogy majd egyre több olyan cikket találsz rajta, ami elnyeri tetszésed! Mindig szívesen látlak nálam!
    Szép estét! Lili

    VálaszTörlés
  5. Egyetértek. Láttam sőt fel is vettem ennek a sorozatnak mind a 6 részét. Érdemes megnézni, magával ragadó a hangulata. A Spektrum Homon is megy egy film a Kertész kertje ott is szerepel ez a hölgy.

    VálaszTörlés
  6. Anyukám nagyon szereti ezt a sorozatot, és szeretném meglepni vele. Nem tudja valaki honnan lehetne megszerezni? Tv-ből sajnos nem sikerült felvenni.

    VálaszTörlés
  7. Sajnos, én nem tudom. Hátha valami letöltős oldalon fenn van. Sok sikert!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...