2011. április 19., kedd

Virágok falvanként

Megfigyeltétek már, ahogy az országban jártok minden területen más- más virágok vannak a falvakban? De ez nem a táj miatt van, hanem mert ott valaki vett- kapott- hozott valamilyen növényt majd azt, a  következő évben adott a lányának, barátnőjének, a sógornőjének, anyósának, majd azok is adtak a keresztlányuknak, a koma asszonyuknak, a nászuknak és szépen évről- évre a faluban mindenkinek lett már az a virága.
Én szeretem, sőt imádom a virágmagokat, de palántákat, a kisebb bokrokat is rajongom. Ebből fakad, hogy vannak kedvenc viráglelőhelyeim is, de erről majd máskor írok.
DE, nagyon örülök, a tőosztással, bújtatással, magról szaporított virágoknak, növényeknek is.
Most összegyűjtöm, hogy mik azok, amik a mi térségünkben mindenkinek vannak, a babakocsis séták során figyelem a kerteket és ezeket láttam.
  • Írisz- lila és rózsaszín. Egyes házaknál láttam a törpe fajtákat is. 
  • Nárcisz- sárga és fehér, nekem is nagyon sok van. 
  • Tulipán- sárga, piros, narancs és néhol pink is. 
  • Hunyor
  •  Medvetalp
  • Sás liliom- narancssárga
  • Hortenzia- imádom! Az agyagos talajba nem kell vele semmit csinálni és kék. Se szögek, se vasazás. 
  • Tulipánfa- ha szeretnél magadnak, akkor szükséged lesz egy zalai barátra is. Tudom, hogy a kertészetekben 10.000 Ft körül adják, itt mindenkinek van minden évben "tulipánfa gyerek".
  • Orgona- lila, fehér
  • Rózsák
  • Sás: sima és cirmos levelű
  • Kankalin
  • Hóvirág
  • Árvácska 
 
 
 A fentiek közül nekem nincs még kankalinom, de az idén valaki biztosan ad majd, egy rokon, egy barát, egy szomszéd. Más magokat, palántákat is szívesen fogadok!
A ti térségetekben milyen növények élnek? Megfigyelted már, hogy mik azok a virágok, amik minden kertben megtalálhatóak? 

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...