2011. május 1., vasárnap

Balkonládák

Balkonládával kezdi a legtöbb kezdő kertész, köztük én is azzal próbálkoztam az első lakásunkban. A sima barna, legolcsóbbra esett akkor a választásom, azóta már rendelkezem szép fonottakkal is.
Mára tudom, hogy a balkon láda lehet, hogy kézenfekvőnek tűnik, de nem a leginkább siker garantált műfaj, főleg nem egy kezdőnek. Hogy miért? Általában túl sok növényt ültetünk bele vagy éppen túl keveset, ami viszont egyáltalán nem mutat. Kevés az ültetőközeg, a föld, amiért is sokat kell öntözni, amit kezdők gyakran elfelejtenek, illetve a tápanyag utánpótlást mint fogalom egyáltalán nem ismerik. Nem csak ők, valami idegenek, hanem én sem ismertem. 
Tehát, ha a fent felsoroltak tudatosodtak bennünk, úgy mint öntözés, tápozás, sok föld és sok növény, akkor viszont garantál a szép balkon láda. 
Tudom, hogy nagyon magával ragadó tud lenni, az Ausztriából jól ismert kiömlő muskátlik garmada, ahogy itt mondják Zalában az "úszós", de idén nyugodtan próbálj ki más egynyári növényeket is, kombináld a virágokat. A piacon százasok a palánták, ha betartod a fenti szabályokat akkor a biztosan sikeres leszel balkon ügyben is.
Nézd csak mennyi a lehetőség.
Muskátli olasz erkélyen, nád rolóval.
Oroszlányszáj, de lehetne bármi egy ilyen míves ládában.
Vegyes láda, muskátli, fukszia,begónia.
Búzavirág és fehér jácintnak látszó növény, de nem tudjuk pontosan mi az.
Törpe tuják, borostyán és néhány lila árvácska és jobbra fehér százszorszépek, a láda igen tömör. 
Vegyeske, virág és zöldség láda, melyben koktélparadicsom, büdöske, csilipaprika és bazsalikom várakozik, hogy az asztalra kerüljenek a fonott kosárból.
Bazsalikom, kapor, petrezselyem és snidling egy gyönyörű fonott ládában.
Északi, felismerhetetlen növények, de a láda nagyon egyedi a fakéreggel és az előtte fekvő puszpáng sövénnyel.
Bab és nebáncsvirág együttese érdekes kombinációt alkot.
Felfedezted, hogy imádom a zsalugátereket?
Egyszerű magról vetett büdöske is nagyon jól mutat, főleg egy ilyen extra ládában. Ti láttatok már ilyen színes virágládát valahol? Érdekes, hogy modern színes és a klasszikus kovácsoltvas mennyire jó együtt az egyszínű növénnyel.
Kiömlik a színes petúnia.

Ültetsz idén valamit balkonra? 


2 megjegyzés:

  1. Csodálatos ötleteket találtam itt, amit tavasszal meg is fogok valósítani. Mindig irtóztam a műanyag ablakládáktól és most itt megtaláltam a megoldást. Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó volt nézegetni ezeket a balkonokat. Virágrajongó (is) vagyok, úgyhogy én minden tavasszal ültetek virágokat (valamelyiket magról, valamelyiket a szomszéd virág-kertészetből veszem, ahol van legalább 10 óriási fóliaház tele virágokkal, melyek olyan csodálatosak, hogy nem bírok választani és 1 napig nézelődöm ott, mire eltervezem, hogy mit vegyek, hová ültetem stb. :) Tele van az összes ablakpárkányunk, teraszunk, udvarunk virággal... :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...