2011. június 22., szerda

Barista hetek- Frappe

Hideg és kávé és édes, nekem ez a frappe és egyben a nyár egyik szimbóluma is. Magyarországon még nem ittam sajnos kávézóban olyan frappét, ami nekem igazán ízlett. De miért is vagyok ilyen kritikus? Mert a frappénak selymesnek, ízzel telinek kell legyen. Nem kakaó és nem hideg kávés tej!
Főiskolás koromban, (most elárultam, hogy én még nem akkor jártam suliba, amikor nem minden egyetem volt és nem alap és mesterképzések bűvöletében éltünk, de hát így van ez a múltszázadiakkal. :), nyaranta Görögországban dolgoztam. Ezek a nyarak máig az egyik legkedvesebb emlékeim közé tartoznak. Fantasztikus barátnőmmel vettük nyakunkba bőröndünket és kerestünk munkát az ókori helyszínen. Egyik munkám során ékszerboltban dolgoztam, munkaköri leírásom (ami persze nem volt) szerint minden nap kellett készítsek frappet magamnak és főnökeimnek is. Hát innen a tudományom, amit most megosztok veletek is.

Mire lesz szükséged? Mivel nem gondolom, hogy rendelkezel speciális nagy teljesítményű frappe készítő keverőgépecskével, ezért ezt nem is kérem tőled. (Ha valamilyen barátod vagy te Görögországban jár kérd meg, hogy hozzon neked egyet. kb.10-12 euro.) 
Kell egy shaker vagy egy kis méretű befőttes üveg vagy egy kulacs vagy termosz. Tehát a lényeg, hogy legyen teteje és ne legyen nagyon nagy. Mert hogy a frappe lényege a hab, a krém!
Hideg víz
Nescafé 
Cukor 
Tej

Hogy csináld? Tegyél a fedeles jól zárható edényedbe úgy 2-3 ujjnyi vizet, ebbe kanalazz bele két teáskanál kávét és dupla annyi cukrot. (Készítheted cukor nélkül vagy kevesebb cukorral is, de nekem a kedvencem az édes hab.) 
És akkor most jön a torna része, mert hogy ezt a vizes kávés cukros keveréket rázni kell, fel le, így sokáig. Ha kis tetős pohárban csinálod és nem valami nagyobb edényben, akkor hivatalosan addig amíg már nem hallod, hogy lötyög. 
Ekkor óvatosan kiöntöd egy magas üveg pohárba és ha tejjel szeretnéd inni, akkor a pohár széle mentén, hogy ne rontsd el a habot önts bele tejet. És még jöhet néhány jégkocka! Szívószál és hosszú kanál kötelező! 
A tengerparton fogod magad érezni ezzel a kávéval és biztosra veszem, hogy minden barátod és barátnőd odalesz érte! 
Kali Orexi! (Jó étvágyat!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...