2011. június 7., kedd

Mert parasztok vagyunk..

Bálázunk, mert parasztok vagyunk. A vidéki létben az egyik szuper dolog, hogy megtermelheted magadnak az ételeid egy részét. Mi nagyon kis halak vagyunk és nagyon kevés az a mennyiség amit valóban megtermelünk az éves fogyasztásunkhoz képest, de ennek is örülünk.
Vannak állataink és azon szerencsés helyzetben vagyunk, hogy magunkkal ellentétben nekik szinte tökéletesen meg tudjuk termelni amit esznek. 
Tehát bálázunk, mert parasztok vagyunk. A földünkön nőtt füvet lekaszáltatjuk, majd azt sorokba rendezi a traktor és amikor Béla gazda megforgatta és a nap is megtette hatását és szépen kiszáradt a széna, akkor jön a bálázógép és formás kis kockabálákat készít belőlük. 
Egy bála úgy 8-15 kiló között mozog, amikor az első pakolod a teherautóra, azt hiszed, ezt bármeddig bírod csinálni, a századik utána már egy bálát vagy 30 kilósnak érzel. 
Az eső kegyes volt hozzánk, a bálák szépen sorakoznak és várják a sorukat, hogy reggeli illetve vacsora legyen belőlük. 
A pajta közelében is szénaillat van.


Szereted a széna illatát?

5 megjegyzés:

  1. Jaj, nagyon!!! És szétdúrni is nagyon szeretem a bálákat, csak azt nem szabad, tudom!

    VálaszTörlés
  2. Igen szeretem, akárcsak az akácvirág,hársfavirág,kamillavirág,vadrózsa bokor ....illatát, a természet és a vidék illatát.
    Szép Zala illatát szeretem legjobban, itt születtem, itt cseperedtem, majd Budapesten éltem, de a szívem hamar visszahúzott ide.És mi is parasztok vagyunk, de egy cseppet se bánjuk.

    VálaszTörlés
  3. Én is nagyon szeretem a vidék illatát és persze a gyönyörű Zaláét még jobban! :) Én sem bánom, hogy parasztok vagyunk, sőt, büszkeséggel is tölt el. Mert nekem ezek nem voltak természetes dolgok például, hogy bálázás. Mindent szépen, most tanulunk és olyan jó!

    VálaszTörlés
  4. A bálákat szétugrálni nem szabad! :) És szúr is nagyon, nem is értem a régi népmesékben mit csináltak a bálában... :D

    VálaszTörlés
  5. ...hát először is leterítették a szűrt.....:P

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...