2011. október 26., szerda

Kanapé dilemma

El vagyok keseredve egy kicsit. Hogy miért? Kanapédilemmám van. Ez a fura kórság, azért ütötte fel a fejét bennem már néhány hónapja, mert szeretnék egy új kanapét. Ez még nem kóros ugye? De vannak elvárásaim is.
1. Ágynak nyitható legyen. (ha vendégek jönnek vagy csak szeretnénk a tévé előtt hemperegni családilag)
2. Ha nincs kinyitva úgy is elférjünk rajta. Legyen jó nagy. Így gondoltam ki, hogy legyen L alakú.
3. Legyen kényelmes, nagy párnákkal.
És a két rázós feltétel, aminek nem tudnak megfelelni a kínálatban futó darabok.
4. Ne legyen drágább, mint 130.000 Ft. Mert hogy maximum ennyit szánok most rá.
5. Ne legyen szögletes, legyen szép karfája, szövete ne a hatvanas évekre hajazzon.
És akkor nézzük mik kerültek a kanapédilemmám figyelmébe az elmúlt időszakban.
IKEA, Ektorp, 129. 000 Ft ez a fehér változat, DE nem kinyitható! Tetszik nagyon- nagyon a fehér, de valljuk be, hogy hiába mosható a huzat egy totyogóssal nem biztosítás semmire. Az a baj, hogy ez a forma lett mára az etalon nekem és mindent ehhez hasonlítok. És azt kell belátnom, elfogadnom vagy még jó sokáig gyűjtenem, hogy ilyen formájú bútorok nincsenek máshol. Ez az EKTORP és kész. 
A háromszemélyes nem L alakú változat 199.000 Ft ás az L alakú kinyithatós 249.900 Ft. Ami iszonyat sok!

Most akciós a Quattro Mobilnél és 129.000Ft, nyitható. Szép struktúrált a szövete, a minőség miatt nem izgulok, mert a Nagykanizsán gyártott minőségű bútorok, igazán a felső kategóriát célozzák meg. De egy kicsit szögletes a drágám. A színe világos homok szín. Sok mindenhez nagyon jól menne. Zalaegeszegen is van üzletük
ÉS akkor nézzük mik vannak még? 
 Ennek a darabnak a formája nagyon tetszik, talán azért mert hasonlatos az Ektorphoz? A bőr, illetve műbőr viszont egyáltalán nem! De, azt mondják, hogy rendelhető az a rész is szövettel. Hát és az ára, látjátok! Azért ez nagyon- nagyon baráti! Igaz jön rá a szállítási költség Budapestről, de még úgy is jóval olcsóbb. És természetesen ágynak nyitható. 
Ami miatt kicsit izgulok a minőség, mert nem ismerem Alpha Bútordiszkont  kínálatát, nem láttam személyesen csak a netről tájékozódom. 
 Ez a darab úgy került a listára, hogy állati olcsó. A színe tetszik. Kevésbé szögletes, mint a piacon fellelhető társai. Nyitható és lehet, hogy extra párnákkal jól mutatna. 
Szögletes, nagyon. De ezt a színt is el tudom képzelni. És igazán jó nagy. A fém lábak, nem jönnek be. 
Az ára szuper.
Hát ezek azok, amiket egyenlőre találtam a piacon és valami alapján megfelelnek. DE! Nagy segítség lenne nekem, ha elmondanátok a véleményeteket. És főleg az, ha megmutatnátok, hogy hol találok igazán jó kanapét, ami minden kritériumnak megfelel.
Holnap megmutatom, hogy milyenek tetszenek a nagyvilágból.
Ugye segítetek?

12 megjegyzés:

  1. Megértem dilemmádat a fehér Ektorppal kapcsolatban. Nekem pont a karfák takaríthatósága miatt a bőrös jön be. Én nem tetetnék rá szövetet, a bőr nemes anyag.

    VálaszTörlés
  2. Nekem a Quattro kanapéja és a legutolsó tetszik a legjobban, persze az Ektorp után. Csak csendben jegyzem meg, hogy ismerősömnek Ektorpja van, és azt mondta, nagyon vacak minőség belülről. A legutolsó színben praktikus a totyogós miatt. Tehetsz rá egy fehér takarót és fehér párnákat. Ha foltos lesz kimosod. Így szép marad a kanapéd, és a kicsi is gondtalanul mászhat rajta...:-)

    VálaszTörlés
  3. Hasonló gondokkal küzdött Virág is: http://gyereketeto.blogspot.com/2011/10/lavina-megindult.html

    VálaszTörlés
  4. Nekem az Ektorp a kedvencem, én is olyat vennék, ha kéne vennem. A második is jó Quattro mobili.
    Az Ektorp-ra lehet venni külön huzatokat. Egyébként az én kanapémon mindig van egy takaró, pedig gyönyörűen áthuzattam, a takarót pedig havonta kimosom. Az Ektorp-nak azt hiszem mosható is a huzata. Én azt venném.

    VálaszTörlés
  5. Látom nektek is az EKtorp tetszik. Nekem is. :) De kinyithatósban nem tudom megvenni, mert az állati drága.. :(
    Nem akarok rá takarót tenni, mert a mostanin is van ágytakaró, fehér IKEA-s amúgy, de már unom. Mert mindig gyűrődik, nyúlik. Van hogy kéthetente mosom, mert koszos lesz. Fehér.

    VálaszTörlés
  6. Nekünk Manstadt-hoz hasonló kanapénk van, és nagyon kényelmes. Amit még szeretek benne, hogy az egyik oldala ágyneműtartós. Egy baj van csak vele: sötétkékben vettem anno és az összes piszok meglátszik rajta. A minap a kisebbik a popsikrémet kente bele. Ja és nem mosható a huzata! Mert ereszti a színét. :( Most ez az IKEÁ-ban 109.900,-Ft-ért van. Bézs színben. De szögletes....

    VálaszTörlés
  7. Ez tényleg dilemma...azt hiszem egyszerűbb lenne, ha elgondolkodnál azon, hogy milyen gyakran jönnek vendégek...mert ha valóban gyakran van lenne rá szükség, akkor viszont máshogyan kell a prioritási rendet átrakni. Én ilyenkor mindig újra leülök és leírom elsőre azt ami tuti: pl. az ár. Ha nincs több, akkor nincs. Aztán, hogy tervezek-e gyermek kezeket rá? Igen? akkor bizony mosható huzatú kell akárki akármit mond. TV előtt hempergés két fő részére: megoldható esetleg két kisebb kanapéval is-pláne ha van rá hely?Vagy úgy már necces lenne? Az egyáltalán nem jöhet szóba? Ja! Ha a gyerekek elkezdenek nőni, akkor úgyis letúrnak mindenkit onnan! :)) Egyébként a szögletesek egyáltalán nem jönnek be...Nekünk egy kiszuperált régi kanapé van, ami fel lett újítva. Kinyitható vendégágynak, bár még eddig soha nem kellett, mert megoldottuk máshogyan...és az Áron általában kitúr minket róla. :)

    VálaszTörlés
  8. Ektorp. :)
    Nekünk az van,és IIIIMMMÁÁÁÁDOM!!! Szerintem a világ legkényelmesebb kanapéja. Nekünk világosban van, és nem vészesen koszolódik, pedig rengetegen ülnek rajta, mert egy szépségszalonban áll. Most itthonra is ilyet szeretnénk,és a dilemma nálunk is megvolt..kihúzható kéne-ha vendégek jönnek..de mégis az jóval többe kerül. Szóval úgy döntöttünk, hogy nem kihúzhatót veszünk, mert azon is lehet aludni egy személynek, ráadásul kényelmesen.
    Én semmi esetre nem vennék mást. 10 év garancia önmagáért beszél, és amit nem szeretek, ha valamit megunok...erre a megoldás az új huzat..:)
    Ha nagyon kihúzhatót szeretnél,a helyedben inkább várnék,és megvenném később az Ektorp-ot. (én így szoktam..) :)))
    Remélem tudtam segíteni..
    Szép Estét!

    VálaszTörlés
  9. szia, nekem is ektorpom van, imádom. nagyon kényelmes, mosható a huzata, és simán vehetsz rá másik huzatot is, nem kell fehérrel venned vagy később is lecserélheted. nekem még a legutolsó is tetszik, más a stílusa, de ha vidéki stílusú párnákat teszel rá, akkor az ellentét miatt nagyon ütős. és még valami. nekem volt a quattro mobili darab, utáltam, azt cseréltem le az ektorpra. robosztus, nem levehető a huzata, kényelmetlen a kihúzható része, nem utolsó sorban a szövet olyan szinten feltöltött, hogy állandóan ráztuk egymást a férjemmel, de nem kicsit, látni lehetett az ívet is. hiába kértünk tőlük segítséget, csak kiröhögtek. szóval én nem ajánlom. üdv,p

    VálaszTörlés
  10. Saját tapasztalatomat tudom leírni, hiszen a családomban van ilyen kanapé. Vagyis az utolsó, barna, nyitható. A lába egyáltalán nem feltűnő, mert a barna tónust a menyem sok-sok színű kisebb nagyobb lapos párnákkal „feldobta”, így a fém lábról elterelődik az ember figyelme. Viszont könnyű alatta takarítani és nem utolsósorban könnyű kihalászni a begurult, vagy eldugott játékokat.

    VálaszTörlés
  11. Nekem csak egy bajom van ezekkel, mint amilyen az utolsó is, az alacsony háttámla...a fejed meg csak úgy lóg a levegőben,vagy rosszabb esetben a falnak döntöd, ami jó zsíros lesz...

    VálaszTörlés
  12. "Szia!
    Ezt megjegyzésként akartam elküldeni, a kanapés írásodhoz,de nem ment. Mi az, hogy jelöljek ki egy profilt (jaj, de hülye vagyok, bocs...) Szóval idemásoltam:
    Nekem is mindig nagyon tetszett az Ektorp, meg egyébként is fanatikus ikea rajongó vagyok..., de amikor kipróbáltam, rájöttem, hogy nekem nem jön be. Próbáltad már? Szerintem túl puha és süppedős. Persze van aki pont ezért szereti. Nekem a Quattro m. tetszik, csak szerintem nem túl nagy. Az utolsó tökéletesnek tűnik (na, jó, a lábai fémek...) és elég semleges stílusú. Bárhová el tudom képzelni.Az más kérdés, hogy a sötét huzat is lehet olyan kényes, mint a világos. Nálunk a tisztíthatóság elsődleges kérdés (három gyerek mellett) mert biztos, hogy mindig kiborul egy kis kakaó, vagy valahogy csokis lesz...még akkor is ha nem eszünk a kanapén.Mi most újíttatjuk fel az ősrégi, de kényelmes (és irtó ronda huzatú) sarokkanapét, szürkésbarna lemosható, folttaszító szövettel, remélem jó lesz. De teljesen értem a dilemmát.Én is sokat szoktam "tipródni" a tetszik, de kényes -nem annyira tetszik, de praktikus között.
    Üdv: Noémi, egy szintén zalai"

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...