2011. november 12., szombat

Citromos almalekvár

Nyáron néha a termények bőségében nem tudok mit kezdeni velük, lévén, hogy öszvér életet élünk és próbálunk helyt állni a család, a munka és a kert fronton is. Pedig mindhárom önmagában is kitenne egy- egy teljes állást. Viszont ősszel, ahogy egyre kevesebb a termés és a kerti munka, ezzel aranyosan egyre korábban sötétedik és ott vannak a hosszú szabad esték, amikor is lehet lekötni kreatívkodással a szabad gyököket.
Egyik estémnek az eredménye a citromos almalekvár.
Lehet kiábrándító, de én Dzsemfix Szuperrel tettem el ezeket a lekvárokat, csak 35 dkg cukor kell az 1250 gramm almához a leírás szerint, én még kicsit többet is tettem bele, majdnem másfél kilót. 
Mi kell hozzá? kb 1300 gramm alma
350 g cukor
1 citrom kifacsart leve
 picike citromsav, de csak ha ti is savanyúan szeretitek
 1 zacskó dzsemfix szuper 3:1
 faháj
Elkészítés: Az almát meghámoztam, kockára vágtam, a magház nélkül. Majd feltettem egy lábosban főzni. Hozzákevertem a Dzsemfixet, majd amikor már egész jól megpuhult az alma, akkor ment a cukor, a citrom leve, a citromsav és a faháj is. Nem főztem szét az almákat, így maradhat benne a legtöbb vitamin. A lekvár egyik felét botmixerrel "megküldtem", a másik adag maradt darabos. Én szeretem, ha lekvár nem egy folyós, homogén dolog. 
Kiforrázott üvegekbe tettem, amiket néhány percre a fejükre állítottam, a baktériumok ellen amik a tetőben lapulhatnak.

Ez a citromos almalekvár nagyon finom forró pirítósra vagy rétesbe tölteléknek vagy levelestésztába. Ha felforrósítom a legegyszerűbb vanília fagyiból is mennyei édességet varázsol egy kis dióval. Egyszerre fanyar és édes, hideg és meleg és ott van a ropogós darabolt dió is benne. 
Érzed az ízét a szádban? Elkészíted?Karácsonyra ajándékba is adhatod helyes kis üvegekben.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, kipróbálom, talán egy kis birssel megbolondítva... épp most potyogtak le az utolsó szemek.

    VálaszTörlés
  2. Lili! Ez szuper ötlet!!!! Egyszer már ettem almalekvárt, de vhogy kiment a fejemből....ha ízlik a családnak, akkor lehet, hogy egy-egy üveggel még karácsonyi ajándékba is teszek el!!! Milyen típusú almát használtál? Vagy az tök mindegy?

    VálaszTörlés
  3. Én is főztem egyik éven almalekvárt,mert olyan sok volt.Sajnos, azóta alig van almánk,pedig nagyon finom volt a lekvár.Fahéjjal,szegfűborssal,stb fűszereztem.Kevés cukorral és tartósítószer nélkül.Palacsintába és sütikre kentük.Felbontás után így hamar meg kellett enni,de szerintem ez nem okoz problémát. :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...