2012. január 7., szombat

Kürtöskalács projekt I.

Karácsony előtt számos kézműves és kirakodóvásáron jártunk, mindenhol árultak kürtöslakácsot. De nem vettem egy helyen sem. Hogy miért? Mert "spúr" voltam, ugyanis nem akartam 800 Ft-ot adni egy kis kalácsért, amit secc-perc alatt befaltunk volna. Lehet, hogy hülyeség, mert csomó más dologért kiadok ugyanennyit, de ez egy péksütemény, ami normál esetben maximum 200Ft. Szerintetek nem sok 800 Ft egy kürtöskalácsért? 
Aztán a sors mégis úgy hozta, hogy az új évet kaláccsal indítottam. Mégpedig a legfinomabbal, amit ettem. Ugyanis Új évi bulin készítettük életünk első saját kürtöskalácsát. Kaptam karácsonyra két pálcát, ezeken volt a recept. 
Nem volt nehéz, de azért van enne tudománya, kérem. 
 A mi összes kalácsunk nem került 500 Ft-ba, annyi lett, hogy már nem is tudtuk megenni. 
 A lágy kelt kalácstésztából két ujjnyi vastag csíkokat kellett nyújtani. Ezeket fogjuk minél hosszabb kígyókra vágni.
Jól be kell olajozni a sütőt, hogy a kész kalács majd lecsússzon róla.
 A kígyókat feltekerjük a fára, úgy, hogy ne érjen össze a tészta. Majd szépen összeér a sütés miatt. 
 A kültéri kemence így készült: egy fém tárcsát néhány téglára állítottunk, majd a két szélére került egy- egy lyukacsos tégla. A tárcsába ment a forró parázs a kemencéből, de legközelebb lehet bolti faszenet veszünk. 
 A lyukba dugtuk a sütőt, a másik a tégla tetején pihent. Folyamatosan forgatni kellett és közben olajos ecsettel kenegetni. Amikor kellően megsült és lehetőleg még nem égett meg, forrón cukorba, dióba, kókuszba forgatjuk. Nálunk a sima cukros volt a sztár. 
Kívül ropogós, belül finom lágy. 
A legfinomabb amit eddig ettem! 
Kíváncsi vagy a receptre? Holnap elmondom! 

1 megjegyzés:

  1. Nekem is van két rudam, bizony kellene sütnöm kürtöst!!!!
    Nagyon kedves vagy,hogy elmondod a receptet!!!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...