2012. április 26., csütörtök

Csillagos babasarok megvalósítása árakkal

Emlékeztek még erre a bejegyzésemre, amikor ezt a csillagos babasarkot mutattam be? Sokunknak nagyon tetszett.  Ez adta az ihletet, az alapot, hogy megnézzem, mennyibe is kerül ma egy babaszoba. Kisbabát váró ismerősökkel, barátokkal gyakran előkerül ez a téma. Foglalkoznak vele serényen a várandós mamák a különböző blogokon, fórumokon, hogy mennyibe is kerül egy gyerek. Én mindig kicsit megrökönyödök, amikor közel milliós tételekről beszélnek a baba egy éves koráig. Hát nem tudom... Illetve tudom! Tudom, hogy ez nem kell, hogy igaz legyen. Én nem arra buzdítok, hogy mindenki vegyen használt cuccokat, igaz azzal sincs bajom! De bizton állíthatom, hogy a gyermek boldogsága nem függ a több százezres babakocsitól, a tölgyparkettától és a százezres szoptatós- foteltől.
Most megnéztem, hogy ha újonnan akarnánk ezt a kedves, de egyszerű szobát berendezni, mennyi is lenne az annyi. 
Tudom, hogy kell még szekrény a ruháknak, meg kell babakocsi és bébihordó és ruhák is, meg pelenka és még sok- sok fontos (?) dolog. De most nézzük ezt a szobácskát! 
Ez volt a kiindulópont. Valami ilyet szerettem volna.
Csillagokhoz a falra: 5 liter festék nem is kis szobára elég, de gondoltam, ha már belejön az ember, akkor lehet mást is szívesen lefest rózsaszínre. A kiságy Hensvik sorozat tagja, romantikus, festett tömör nyírfa, 20.300 Ft . Az izzósor abszolút biztonságos, elemmel működik. Ennél fogva nagyon mobil is, tekerheted a polcra, a kiságy fölé vagy ahova éppen tetszik. Jelenleg nem kapható az IKEA-ban karácsonyi szezonig kell várni vele.
Polcok: a fehér Eby Hensvik konzol 1010 Ft darabja, ehhez jön még a polc, ami 695Ft. De kezeletlen, tehát vagy a rózsaszín vagy fehér festéket kell még hozzá számolni. A felső kis polc, eredetileg fűszerek számára készült, de mesekönyvek, kisebb játékok tökéletesen elférnek rajta, 805 Ft. 
babaágy nem a legolcsóbb 4050 Ft, de nem találtam az online piacon szebbet, jobbat, olcsóbbat. A nyuszis kiegészítők, most lehet viccesen hatnak, mert húsvétra emlékeztethetnek.. Az ajtóra akasztható dísz ára 1809Ft, egy ülő nyúl ára 1299 Ft.

A láda ára 9069 Ft, de elég nagy legalább a kezdeti játékok biztosan beleférnek. Utána meg semmi sem elég a játékok tárolására. Ez a maci pedig úgy megtetszett 1779 Ft-ba kerül.  
Kelleni fog még lepedő, takaró és rácsvédő is, eddig az összes költségünk 50.000 Ft alatt maradt.

Tudom, hogy ez csak egy kiragadott példa, egy kép alapján. De hiszem, hogy a gyerekvállalás nem csak pénz kérdés!  Szerettem volna megmutatni, ahogy már sok- sok anyuka fantasztikusan csinálja, hogy csodás babaszobákat alakít ki nagyon kevés pénzből. Mindenkit arra buzdítok, hogy ne a babamagazinok, lakberendezési magazinok árait vegye alapul a kicsike érkezését tervezgetve. Vegye elő kreativitását és szánjon rá akár több hónapot, hogy megtalálja a számára megfelelő bútorokat, kiegészítőket.

Hasznosnak, elgondolkodtatónak találtad ezt az összeállítást? 
 

3 megjegyzés:

  1. Abszolút igazad van! Mi éppen beköltöztünk a házba és egy hónap múlva jött Áronkám. Magam varrtam a függönyt, ágyra a fejvédőt, takarót, a lámpabúrát. Pénzem alig-alig volt. A kiságyat örököltük, a ruhák többségét dettó.
    Egy kedves ismerősöm gipszből készített faliképeket helyes kis szalvétákból (nyuszi, maci, Micimackó)...sajnos képem nincs most itt róla-ha találok beszkennelem.
    A polcok is használtak voltak, bükk laminált lapból, de vhogy a végén minden összepasszolt.
    A végeredmény csodás lett! Egy igazán fiús, kedves kis szoba szinte semmiből.
    Biztosan egyszerűbb lett volna készen megvenni mindent, de így viszont egyszerűen már az öröm volt, ha benéztem a szobába....amikor pedig Áronkám is belekerült a kiságyba...nos...az maga volt a BOLDOGSÁG! :)

    VálaszTörlés
  2. Persze,hogy kerülhet 1 millióba is,de minek.Hármat neveltem fel és tisztában vagyok vele,hogy a gyereknek szeretetre van szüksége.'1 éves koráig meg még ahyatejre.Tulajdonképpen a milliókat érő babaszobát az anyuka saját magának rendezi be,a pici ebből mit sem tud.Ő egy fiókban is elgőgicsélne és netne, mosolyogna,ha szeretik ölelgetik,babusgatják.Erre van szüksége.
    A harmadik nekem a kis későn született fiamnak először én is megvettem egy csomó tündéri dolgot,(ami még a lányaimnál nem volt) Aztán 2 hónap után rájöttem hogy ezekre a dolgokra csak nekem volt szükségem.Ekkor be is lett fejezve a nagy vásárlási láz.Természetesen legyen szép színű hangulatos a baba szoba,legyenek szépek a kis ruhák,de ezt sokkal-sokkal kevesebből is biztosítani lehet.
    Körtvélyessy Andrea

    VálaszTörlés
  3. Egyetértek én is azzal, hogy kevés pénzből is nagyon-nagyon szépet lehet, alkotni! Ráadásul ott van még a saját készítés, összeállítás öröme is. Persze a milliós szobát is sokáig tarthat összeválogatni, én mégis azt gondolom, hogy a saját készítésnél több várakozás, több szeretet kerül a szobába.
    Azt hiszem, az első gyereknél, lehetőségeihez mérten mindenki igyekszik a maximumot nyújtani anyagilag. Még ha az megerőltető is. Aztán legtöbben rájönnek, hogy nem ez a lényeg. A több százezer forintos babakocsinál sokkal fontosabb, hogy használva legyen: vigyék a gyereket sétálni. A zenélő, villogó hintaakármiknél sokkal fontosabb, hogy ölben legyen az a baba.
    Elsőszülöttünknek mi is új bútort, babakocsit vettünk, de a textíliákat mind én varrtam. Még pólyahuzatot is, amit tudtam, hogy nem fogok használni, de annyira szép volt! :-) Csupa fodor, csupa csipke.
    Most is igyekszem - amit csak lehet - sk. elkészíteni. Attól valahogy "lelkesebbek" leszünk.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...