2013. február 15., péntek

Kézművesek, alkotók- Láda (varázs) Tükör


Katával ismerkedhettek meg a Kézművesek Alkotók sorozat legújabb darabjában. Egyedi, kézzel festett faládákat és tükröket tervez és készít. 

Mesélj magadról, kicsit kérlek! Mi az, amit szeretnél megosztani magadról?  
Szegi Katalinnak hívnak. Budapest szélén Hűvösvölgyben egy csodálatos, romantikus vidéken élek közvetlenül az erdő mellett. Imádom a kertet, a virágokat és a vizslámat.  Bár eredetileg az Iparművészeti Főiskolára készültem, de valahogy belülről éreztem, hogy még nem vagyok kész erre a pályára, még más irányokat is ki kell próbálnom. Így aztán elvégeztem a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskolát, majd hosszú éveken át dolgoztam értékesítőként és marketingesként külföldi és magyar cégeknél, először, mint alkalmazott, később pedig a saját vállalkozásunkon keresztül. Két nagyon kedves cégtársam és egyben barátnőm van mellettem mind a mai napig, akik segítenek és támogatnak, hogy együtt megvalósítsuk az álmainkat.
 
Mikor kezdtél  bútorfestéssel foglalkozni? Mi vitt rá az alkotásra? Hogyan kezdődött? Miért az név?
Amint mondtam, mindig rajzoltam és festettem és tudtam, hogy előbb –utóbb visszatérek a ’gyökereimhez’.  Sokat kellett tapasztalnom, megélnem, látnom a világból, hogy az legyek, aki ma vagyok és még távolról sem vagyok az utam végén. Mert a rajzoláshoz, festéshez is kell egyfajta lelkiség. Rajzolok, ha szomorú vagyok, rajzolok, ha boldog vagyok, és persze van, amikor egyáltalán nem veszek ceruzát a kezembe. Ezt nem lehet gépiesen csinálni.Úgy kb. 2 évvel ezelőtt aztán úgy alakultak az üzleti és emberi kapcsolataim, hogy változtatnom kellet. Semmi sem történik véletlenül az életben, és ezt én magam is tudtam és éreztem. Sokat gondolkodtam, küszködtem. Egyik hétvégén ültem a szobámban és azon gondolkodtam, hogy mihez kezdjek. Még fiatalkoromban kaptam egy tulipános ládát a Keresztmamától, ami mindig nagyon kedves volt nekem. Néztem-néztem és egyszer csak bevillant: ’Ilyet én is tudok festeni!’ És talán kereskedőként el is tudom adni. Innen már egyenesen vitt az utam és a lelkesedésem. Kitanultam a technikát, a mesterséget, terveztem, rajzoltam, festettem egész nyáron át, míg végül elkészült egy kollekció, amit már boldogan osztok meg másokkal. Ez lett a LÁDA(VARÁZS) TÜKÖR
 
Mit tervezel 2013-ra? Milyen újításokat, mik maradnak meg a régi termékeid közül?
Tele vagyok tervekkel, gondolatokkal. Amikor elkezdtük, az volt a célunk, hogy visszanyúljunk a tradicionális alapokhoz, a tulipános ládához és a szív-szeretet motívumhoz, és ebből alkossunk valami különlegeset, szépet és egyben hasznosat a ma embere számára. Egyszerre legyen hagyományos és modern. Most épp egy szecessziós pillangó tükörkereten dolgozom, de szeretnék más irányokba is elmenni. Például más kultúrák motívumait felhasználni, de mai modern irányokba is elmenni. Hogy mi lesz belőle? Még nem tudom, mert minden változik nap, mint nap. Ez félelmetes, de egyben csodálatos is. És ha megkérdezel 1 vagy 2 év múlva, majd elmondom, de még inkább remélem, hogy megmutathatom.
  
Melyik most a kedvenc ládád vagy tükröd?
Mindig az, amin éppen dolgozom. Mert abban van a szívem és a lelkem. Mivel ezek mind kézzel, egyedileg festett munkák, nincs két egyforma. Még az azonos mintáknál is másképp húzom a vonalakat, mások az árnyalatok. És közben azon gondolkodom, mit fog érezni az az ember, aki nap, mint nap együtt fog élni vele, akinek ott lesz a lakásában. Csak remélni merem, hogy békességet, nyugalmat, szeretetet, harmóniát tudok csempészni a mindennapjaiba. 


Hol találkozhatnak termékeiddel a vásárlók?
 Elsősorban az interneten, vagy ha személyesen eljönnek hozzám. Van már weboldalunk, amit folyamatosan bővítünk, ahogy mi magunk is fejlődünk Megtalálhatók vagyunk a Facebook-on is. ITT


Mi inspirál leginkább az alkotásra? Miből merítesz ihletet?
Az inspiráció mindig belülről fakad, hisz az ember szeretne valamit megmutatni magából, a lelkéből. A tárgyak túlélnek bennünket, de mindig ott vagyunk bennük, hisz mi alkottuk őket és így mi is továbbélünk általuk. Ezért olyan különlegesek és ezért olyan fontos, hogy milyen bútorokkal, tárgyakkal vesszük körbe magunkat.


Mi üzensz az Otthon Vidéken olvasóinak?
Keressék a szépséget, az örömöt és a harmóniát. Teremtsenek igazi otthont a maguk és szeretteik számára. Merjenek váltani és változtatni. Ehhez kívánok mindannyiunknak sok-sok erőt és szeretet.

 Köszönöm a beszélgetés!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...